Svobodná hudební škola 111 Music®

ŠEST PILÍŘŮ SVOBODNÉ HUDEBNÍ ŠKOLY 111 MUSIC®

O škole

Spokojené dítě = šťastná a harmonická rodina. Našim cílem nejsou úspěchy ze soutěží, nebo srovnávání dětí mezi sebou. U nás je každý plně respektován a maximálně podporován ve své zcela jedinečné tvorbě. Jsme bezpečný a příjemný prostor, ve kterém děti mohou objevit a používat svůj hudební potenciál, kreativitu, svobodné myšlení a to za přítomnosti profesionálně vzdělaného pedagoga s hudební aprobací a mnohaletou pedagogickou praxí. Jsme 1. Česká Svobodná hudební škola 111 MUSIC®. Místo, kam se děti rádi vrací.

Přivést si na svoji hodinu maminku, tatínka, babičku, dědu, nebo sourozence, je naprosto vítáno. Jedná se přeci o ty nejbližší, jenž dítě má kolem sebe a které může taktéž později zapojit i do své hudební tvorby. Nepoužíváme známky, zkoušení, ani žádná další hodnocení, neboť cíl je zcela jiný. Přeci naučit děti hrát na hudební nástroj svobodnou cestou, tvořivým způsobem je v Hudebním slabikáři seznamovat se základy hudební teorie, která jim obohatí jejich budoucí hudební tvorbu, ale především jim umožnit, aby se skrze vlastní rozvoj a propojení s přírodou, mohly stát autory svých vlastních skladbiček. Takto dělají radost nejen sobě, své rodině, ale později i celému širému okolí.

Strach, že se něco nepovede a někdo se na mě bude zlobit, je zcela pryč, jelikož zde nemá žádné místo. Děti velice dobře vědí, že pokud udělají chybu, nebo se jim něco nepovede, nikdo se na ně nebude zlobit. Mají přirozenou touhu a snahu vystupovat se svými spolužáky na společných koncertech, neboť prezentují svůj vlastní svět, pocity, emoce a nálady. Přijďte k nám nahlédnout pod pokličku do našeho příjemného a bezpečného prostoru, ve kterém dětem pomáháme vstoupit do světa hudby a fantazie.


Jan Valášek, DiS.




Absolvent Pražské konzervatoře, 10 let ped. praxe v ZUŠ, autor a pedagog metody 111 music.

Znovu objevení původní hudební tradice ve spojení s přírodou 

Jemné a nenásilné vedení učitele je podstatou správně vedené hodiny metodou 111 MUSIC®. Přesný průběh a vyústění hodiny nikdy dopředu neznáme, záleží hlavně na tom, aby dítě odcházelo s určitým novým poznatkem, který je samo schopno přijmout, zvládnout, a aby odcházelo v pohodové náladě a s nadšením do další hodiny. Výuka je vždy individuální bez ohraničených a pevných mantinelů v požadavcích. 

Dítě tímto svobodným přístupem a následnou hudební realizací vlastní fantazie, má možnost spojit hudbu, představy, potažmo vlastní pocity, emoce a nálady se svou schopností a dovedností. Skládá si vlastní hudební motivy za korekce a pomoci svého pedagoga, které pak následně může rozvíjet i jinak než hudebně, třeba jako tvoření jednoduchých textů ke svým skladbičkám, vlastních obrázků, využít tvořivé techniky Hudebních myšlenkových map atd. 

Hlavní myšlenka celé této metody vychází z pradávné podstaty, že hudba léčí duši. Hudba nesmí stresovat. V současné době se na tuto podstatnou, jakoby léčebnou schopnost hudby trochu pozapomíná. Cílem této metody je u každého žáka obnovit ten správný pocitový vztah k hudbě, kterým následně může člověk ovlivňovat i svoje nálady, psychické rozpoložení, potažmo i vlastní vztahy s okolím a celkově zlepšovat svoji náladu, vyrovnanost a přístup k životu.

Vlastnoručně vytvořené výukové publikace a CD pro všechny malé a velké děti